Je OV opgeven als kwijt i.p.v. kapot is sneller

Je OV opgeven als kwijt i.p.v. kapot is sneller

 

Het klinkt raar, maar het is waar! Je OV kaart is zeer gevoelig, de kleinste beschadigingen of krasjes kunnen ervoor zorgen dat je OV defect is en het dus niet meer doet. Het gevolg is dat je een nieuwe OV kaart moet aanvragen. Bij het aanvragen moet je aangeven wat er met je oude OV kaart is gebeurd. Het is dus verstandig om aan te geven dat je je OV kaart kwijt bent, of dat die gestolen is.


 

De reden hiervoor is dat je je OV kaart dan veel sneller krijgt opgestuurd. Op internet zijn duizenden verhalen te lezen over mensen die na vele weken nog steeds geen nieuwe OV kaart hebben mogen ontvangen. “De opgestuurde defecten kaarten raken kwijt, er is geen kaart aangekomen, er is geen aanvraag ingediend, je moet naar dit nummer bellen, ga naar de OV servicebalie, zij kunnen je verder helpen”. Allemaal redenen waardoor het blijkbaar weken kan duren voordat je een nieuwe OV kaart krijgt. De gouden tip is daarom: Geef aan dat je je kaart kwijt bent, of dat die gestolen is! Het proces is hierbij veel sneller waardoor je vaak binnen enkele dagen al een nieuwe OV kaart op de mat kan verwachten.

 

Het nadeel van het aangeven dat je kaart niet kapot is, maar kwijt of gesloten is dat je de reiskosten ondertussen niet kunt declareren. Maar dit is een lichte pijn als je er aan moet denken dat je anders wel weken je OV kaart kwijt kunt zijn. Ook blijkt het dat wanneer je kan declareren bij een kapotte kaart, je vaak na lange na niet alle gemaakte kosten terugkrijgt. Kortom: Bespaar jezelf een hoop stress, hoofdpijn, telefoonkosten (i.v.m. de telefoontjes die anders zal moeten gaan plegen) en wachttijd door je kapotte OV kaart als kwijt of gestolen op te geven.

 

– Door: Handige-Weetjes

 

<– Terug naar Algemeen

Comments are closed.